poniedziałek

Anielskie zamieszanie

Niedawno na moim blogu opublikowałam niesamowity wiersz pt. „ Mój Anioł”, opowieść o codziennym aniele, a nie takim tylko od święta. Byłam przekonana, że wiersz napisał Fiodor Dostojewski, bo właśnie na takie autorstwo powoływali się internauci. Okazało się jednak, że napisała go Kamila Kurnatowska, publikująca pod pseudonimem Ewa Maria.




Oto wyjaśnienia samej autorki:

„Wiersz powstał ponad 25 lat temu, gdy byłam jeszcze nastolatką i został wydrukowany w młodzieżowej gazecie, w dziale"Wasze wiesze". Załączam skany wierszy, które wówczas zostały wydrukowane -  sama się dziwię, że wycinki przechowywałam do tej pory....Cóż, po tak wielu latach trudno będzie udowodnić, że to ja jestem autorką tego wiersza, tym bardziej, że jako "dowód" posiadam jedynie wycinki z gazety, które Pani przesłałam.  Gdy go pisałam w wieku 16 lat, nie miałam pojęcia, że w przyszłości spodoba się tak wielu ludziom. Nieśmiałość nastolatki wysyłającej wiersze do gazety sprawiła, że podpisałam je pseudonimem, na który składają się moje drugie imię i imię nadane na bierzmowaniu.
Proszę sobie wyobrazić moje zdumienie, gdy kilka miesięcy temu poszukiwałam wiersza o aniołach i wpisałam w wyszukiwarkę Google, a tam  pojawił się mój wiersz na wielu stronach - blogach, kącikach poetyckich, szkolnych gazetkach, a nawet wykonywane są do niego ilustracje. Na niektórych brak przy nim autora, gdzie indziej podpisany jest pseudonimem "Ewa Maria", ale - jak Pani słusznie zauważyła - przeważnie autorstwo przypisywane jest Dostojewskiemu.
Dzisiaj mam 43 lata i naprawdę moim celem nie są żarty z Pani, czy z kogokolwiek. Zapewne niewiele da się już zmienić w tej sprawie, ale tam, gdzie możliwe jest skontaktowanie się z autorem blogu, piszę, aby sprostować przynajmniej to, że nie Dostojewski napisał ten wiersz.
Pozdrawiam
Kamila Kurnatowska - "Ewa Maria".

Skan wycinków z gazety „Razem”,  z działu „Wasze Wiesze”, w którym publikowała Kamila Kurnatowska